page header photo

Remote support - ATsurance

AT Computing verzorgt de monitoring van bedrijfskritische systemen van diverse grote klanten, zoals gemeente Nijmegen en RTL Nederland. Dagelijks houden we talloze netwerken en honderden Linux- en UNIX-systemen continu op afstand in de gaten, en spelen we pro-actief in op problemen. Uw beheerder kan er met een gerust hart tussenuit: AT Computing bewaakt de vesting!

Serverbewaking

De techniek achter de dienst, die we 'ATsurance remote support' hebben gedoopt, is gebaseerd op Nagios. Deze betrouwbare open-source monitoringoplossing bestaat sinds 1999 en is dankzij zijn plugin-architectuur zeer uitgebreid en flexibel. Veel bedrijven en overheden draaien het daarom zelf al.
Maar wat nu als Nagios een probleem meldt? Of als uw monitoring-server of de verbinding daarmee uitvalt..?
Dat is waar AT Computing u kan helpen.

  • Op ons gedistribueerde, redundante monitoringsysteem kunt u vertrouwen.
  • Onze specialisten zitten voor u klaar, ook wanneer u telefonisch vragen wilt doorspreken of als u configuratiewerkzaamheden wilt laten uitvoeren.
  • Wij installeren bij klanten een monitoring box (ook wel AT-box of satellite server genoemd) die zijn gelogde data doorstuurt naar de redundant uitgevoerde AT-servers.
  • We maken gebruik van atop, de 'beter dan top'-performance-analyse-tool die door onze docent/consultant Gerlof Langeveld is ontwikkeld (open-source).

AT Computing is voortdurend waakzaam op binnenkomende meldingen uit de gelogde data, en neemt u werk uit handen. Vanzelfsprekend blijft de vertrouwelijkheid van de gelogde gegevens gewaarborgd.

Logbeheer

Het verzamelen, bewaren en actief filteren van de logbestanden van uw servers, databases en applicaties staat sinds 2005 ook wel bekend onder de naam 'Security Information and Event Management' (SIEM). Desgewenst kunnen wij ook hierin voorzien.

Aantrekkelijk tarief

AT Computing houdt van de UNIX-filosofie, waarbij meerdere losse programma's maar één ding doen, maar dan wel echt goed. Daarom kunt u via ATsurance remote support flexibel beschikken over de enorme bron van kennis bij AT Computing. Wij kunnen u diverse service level agreements (SLA's) bieden. Ook voor uw HP-UX-, AIX- of Solaris-servers. Tegen een aantrekkelijk tarief dat per minuut wordt afgerekend. En vanzelfsprekend zit u niet vast aan een langdurig contract.

Geen 9-tot-5 mentaliteit

Problemen houden zich vaak niet aan kantooruren. Daarom bewaken wij uw systemen van 6:00 uur tot 20:00 uur. Zo kunt u toch onderhoud aan uw systemen uitvoeren met een team van specialisten aan uw zijde.

Oplossing op maat

U kunt ATsurance zelf samenstellen, als ware het een 'abonnement' op de Linux-/UNIX-kennis van onze consultants. Wilt u alleen incidentele noodhulp, of juist intensieve permanente monitoring die op zeer specifieke eisen is aangepast? Wilt u uw website-performance meten, of een andere automatische controle? Gebruikt u toevallig al Zabbix of Icinga in plaats van Nagios? Vraag naar onze mogelijkheden. Bij AT Computing blijft ondersteuning niet beperkt tot specifieke merken, fabrikanten of leveranciers.

Wij kunnen u ook op locatie van dienst zijn, bijvoorbeeld als uw systeembeheerder ziek wordt of op vakantie gaat.

Met ATsurance bent u verzekerd van maximale continuïteit, flexibiliteit en kostenbeheersing!
Ter illustratie: onze aanpak van Remote Support voor de gemeente Nijmegen.

Wij stellen graag een ATsurance-pakket op maat voor u samen. Meer weten over ATsurance (remote) support/systeembeheer? Bel (024) 352 72 82 voor een afspraak, of mail info@ATComputing.nl.

Valid XHTML 1.0 Strict   Valid CSS2